Insania, furor et dementia…

In puţinele momente de luciditate pe care le mai am, momente ce survin de cele mai multe ori atunci când sunt in mişcare, îmi place sa mă pierd in ochii oamenilor din jur. Într-o lume normală te-ai aştepta la o sarabandă a culorilor, a nuanţelor, la un adevărat caleidoscop de emoţii şi sentimente. La ceva frumos.

Într-o lume normală…

În lumea mea caleidoscopul se rezumă la diformităţi in care griul este cea mai albă nuanţă a ceea ce nu e negru.

Încerc să înţeleg dacă ceea ce percep este real, sau dacă filtrul meu este atât de îmbâcsit incât ar trebui să-l fac ţăndări şi să mi le înfig în ochi. Oriunde privesc văd feţe schimonosite, rictusuri, rânjete. Orice ascult devine urlet. Îmi pare ca trăim cu toţii un coşmar colectiv din care nu mai vrem, sau nu mai putem ieşi. În care ne complacem într-un mod masochist. Un coşmar ce ne iroseşte viaţa in dureri absurde şi compromisuri inutile. ŞTIM ca fericirea este ceva utopic, aşa că nimeni nu se mai chinuie să o atingă. Ne repezim ca o haita hămesită asupra unor nimicuri pentru a ne saţia foamea de bine. Traim pentru substituenţi futili ai fericirii de care avem nevoie dar pe care o negăm cu vehemenţa cu care negăm de altfel totul.

Încercăm să fim clovni, purtăm măşti menite să ne ascundă mizeria din suflet şi ne minţim că ne sunt necesare pentru a naşte zâmbete pe feţele celor despre care ne minţim că ne sunt dragi. Însă veninul ce ne ţine loc de sânge corodează până şi aceste măşti şi ele cad dezvăluindu-ne în toată splendoarea. Şi asta doare iar şi innebunim mai mult.

Şi ne ascundem în noi inşine, prea terifiaţi de crudul adevăr al propriei existenţe, şi facem asta minţindu-ne înca o dată că o facem ca să ne regasim, ca să deschidem ochii înlăuntrul nostru. Şi nu vedem nimic, pentru ca şi ochii aceştia lăuntrici sunt împăienjeniţi de lacrimi, frică, disperare, nebunie şi durere. O lacrimă pictată cu sânge negru, atârnată pe obrazul cenuşiu şi mort al clovnului care am fost.

Sper sincer să nu se regăsească nimeni in ceea ce scriu. Să fie totul fără noimă, să greşesc absolut, să fie numai vina mea. Oricât de frumoasă ar fi realitatea nu o poţi vedea ca atare printr-un ochi de sticlă murdar si opac. Fereastra nu poate fi curată decat daca este curaţată pe ambele părţi, iar singuri nu putem curaţa decât o parte. Cea dinspre noi.

Ochiul meu de geam este mult prea murdar. Atât de murdar încât nu mai pot să incerc să privesc afară. Pentru că afară este murdar. Şi ştiu sigur ca şi cei care privesc înăuntru văd la fel de murdar. Şi cu mult mai murdară se vede oglindirea propriei mele imagini. Am obosit să îmi curaţ partea, şi să aştept miracolul care va lumina exteriorul.

Am să sparg hubloul ăsta nemernic. Am să privesc afară cu ochii mei, nemijlocit, direct. Numai aşa am să aflu adevarul.

Despre warsongu

Udonwannano...
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Insania, furor et dementia…

  1. animal00 zice:

    un mare ganditor, la un moment dat, zicea: Pula mea!

    vezi bah songule daca nu mai consumezi

  2. cayetana zice:

    ‘aidi, bre, dă-o-n pălăria mea. eu am spălat geamurile scriind o carte. tu le speli făcând muzică. ce atâta hărnicie pe capul nostru? nu vezi că de dincolo nu ne priveşte nimeni? ce crezi c-o să descoperi prin hublou? nimic, îţi spun eu. răbdare, că mult nu mai e.

  3. Florin zice:

    Gri. Asta e. Eu cand ajung in stari de astea ma joc cu nuantele. Iau spaclu si imi frec creierii pana da sangele.

  4. SingurEu zice:

    1. Bă, fusăşi tu artist şi făcuşi o introzpecţie frumuasă, da-ţi scăpă un detaliu: înnebuni 😉 (al cincelea paragraf).
    2. Io de ce am dispărut din lista de bloguri? Te-ai supărat pe mine? Nu mă mai iubejti?

  5. warsongu zice:

    mea pulpa la 1.

    la 2. esti kior?

Lasă un răspuns

